W dniu 22.05.2018  w naszej szkole odbyły się warsztaty prowadzone metodą Design thinkig. W warsztatach uczestniczyły pierwsze klasy. Metoda Design thinking to usystematyzowany proces, dzięki któremu łączy się technologiczną wykonalność, biznesową opłacalność i użyteczność wartościową dla ludzi. Składa się z kilku podstawowych etapów: odkrywanie (empatia), definiowanie wyzwania (określanie potrzeb), tworzenie rozwiązania (generowanie pomysłów), prototypowanie, testowanie, planowanie wdrożenia. Wszystkie te etapy prowokują do zadawania sobie podstawowych pytań: dla kogo projektujemy?, po co to robimy?, co w związku z tym proponujemy?, jak to wygląda?, czy działa? i czy jest możliwe do wprowadzenia w organizacji? Design thinking to klientocentryczna metoda skupiająca uwagę na potrzebach ludzi, będących punktem wyjścia do pracy nad rozwiązaniami spełniającymi ich oczekiwania i dostarczającymi konkretnej wartości. Tematem, który był poddany tej metodzie było rozwiązanie problemu z ochroną tożsamości młodego pokolenia w sieci. Wiemy jak frywolnie młodzież korzysta z Internetu i jak budują relacje z rówieśnikami. Nie wiemy natomiast, czy są gotowi na wejście w dorosłe życie w wymiarze on-line. Mowa tutaj o dostępie do środków finansowych, ochronie własnych danych osobowych, dostępie do informacji poufnych, ochronie sprzętu osobistego (telefon etc.). Warsztaty poprowadził absolwent naszej szkoły Karol Mazurek - Koordynator ds. e-commerce w Nationale-Nedrlanden.