Aż trudno uwierzyć ale już po raz 27 spotkaliśmy się z uczniami i nauczycielami z Wilhelm-Hofmann-Gymnasium.
Od 27 lat trwa również nasz współpraca z PNWM Jugendwerk - organizacją międzynarodową, która wspiera merytorycznie
oraz finansowo partnerstwo między szkołami.

Od 12 do 20 września 2019 roku po raz kolejny mieliśmy przyjemność gościć naszych niemieckich przyjaciół w Milanówku.

W tym roku odwiedziliśmy miejsca ważne dla historii naszego miasta. Uczniowie klasy trzeciej Technikum Obsługi Turystycznej
z pomocą Pani Iwony Wronkowskiej przygotowali dla nas wycieczkę po Milanówku. Zwiedziliśmy również Zamek Królewski
oraz Stare Miasto w Warszawie.

Niesamowite wrażenie, zarówno na uczniach jak i opiekunach, wywarła Niewidzialna Wystawa.
Niedzielę spędziliśmy w Nieborowie na wspólnym pikniku.
Pojechaliśmy również na 3-dniową wycieczkę do Torunia, gdzie poznaliśmy historię miasta, wzięliśmy udział w warsztatach pieczenia pierników, obejrzeliśmy film 4D o stworzeniu wszechświata.

Mamy nadzieję, że w przyszłym roku będziemy mogli po raz kolejny pojechać do St.Goarshausen.

Nasza szkoła od ponad 25 lat współpracuje z Wilhelm-Hofmann-Gymnasium w Nadrenii w Niemczech,
również pół wieku temu rozpoczeliśmy współpracę z PNWM Jugendwerk - organizacją międzynarodową,
która wspiera merytorycznie oraz finansowo partnerstwo między szkołami.

Między 13 a 21 września 2018 roku mieliśmy więc kolejną okazję aby się spotkać i zrealizować wspólne projekty.

Nasi niemieccy partnerzy przygotowali wartsztaty, zajęcia integracyjne oraz bardzo atrakcyjne wycieczki.
Wzieliśmy udział w krótkim kursie językowym, grze miejskiej w uroczym miasteczku Wormacja, lekcji muzealnej w mieście Nibelungów.
Zwiedziliśmy Heilderberg, St.Goar, Dörscheid, gdzie zatrzymaliśmy się na piknik oraz Rüdesheim, gdzie dotarliśmy kolejką linową, a na samej górze zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie u stóp pomnika Niederwald.

Od poniedziałku jesteśmy wraz z naszymi gośćmi w Łodzi. Zwiedzaliśmy Pałac Izraela Poznańskiego, a wieczór spędzamy na grach i zabawach integracyjnych w hotelu.

Drugi dzień naszego pobytu w Łodzi. Odwiedziliśmy muzeum Fabryki i wzięliśmy udział w warsztatach sitodruku.

Aż trudno uwierzyć, że to już 25 lat wymiany polsko-niemieckiej w naszej szkole. Z tej okazji zorganizowaliśmy spotkanie na które przybyli liczni goście, m.in. władze powiatu, władze miasta oraz przedstawiciel Fundacji PNWM Jugendwerk, która od 25 lat wspiera naszą wymianę zarówno merytorycznie jak i finansowo.