MARTA SZAFRAŃSKA

 

Godziny pracy:

 Poniedziałek

 8:00 - 14:30

 Środa    8:00 - 11:00
 Czwartek   8:00 - 14:15
 Piątek    8:00 - 14:15

 

UCZNIU, jeśli:

  • Masz trudności z nauką,
  • Chcesz porozmawiać o swoich problemach,
  • Nie potrafisz porozumieć się z koleżankami i kolegami,
  • Nie możesz porozumieć się z wychowawcą lub rodzicem,
  • Czujesz, że nikt Cię nie rozumie,
  • Czujesz się samotny,
  • Chciałbyś pomóc innym, ale nie wiesz jeszcze w jaki sposób,
  • Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić

Zapraszam Cię, porozmawiajmy! 

Dla mnie najważniejsze jest abyś czuł się dobrze w Naszej szkole.

 

RODZICU, jeśli:

  • Zachowanie dziecka jest niepokojące,
  • Chcesz porozmawiać o dziecku i wspólnych problemach,
  • Masz pytania dotyczące wyników nauczania i funkcjonowania swojego dziecka,
  • Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania,
  • Masz pytania i nie wiesz do kogo je skierować,
  • Szukasz jakiejkolwiek pomocy,

Zapraszam Cię, porozmawiajmy! 

Razem dbajmy o prawidłowy rozwój psychofizyczny i społeczny naszych dzieci.

Celem pracy pedagoga szkolnego jest uzupełnianie, rozszerzanie i pogłębianie działalności dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej nauczycieli.

Zadania szczegółowe wynikają ze specyfiki szkoły oraz środowiska z jakiego wywodzą się uczniowie.

            Podstawowym celem działania pedagoga jest pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. Wywiera wpływ na kształtowanie właściwych postaw i zachowań uczniów. Działaniem stara się wyposażyć uczniów w umiejętność radzenia sobie z kłopotami i problemami dnia codziennego. Wpływa także na przygotowanie młodego pokolenia do uczestnictwa w życiu rodziny i społeczeństwa.

 

 

Głównym partnerem w pracy pedagoga szkolnego jest uczeń.

Do zadań pedagoga należy w szczególności:

  • rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych,
  • określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb,
  • organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli,
  • opieka nad uczniami objętymi nauczaniem indywidualnym,
  • podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli,
  • wspieranie działań opiekuńczo-wychowawczych nauczycieli, wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki,
  • planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu,
  • działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.

 

Pedagog jest łącznikiem między uczniami, rodzicami, nauczycielami, a także innymi lokalnymi instytucjami opiekuńczo-wychowawczymi.

 

        Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej:

  • porady dla uczniów,
  • porady dla rodziców,
  • porady i konsultacje dla nauczycieli,
  • zajęcia adaptacyjno-integracyjne,
  • zajęcia profilaktyczne,
  • zajęcia wychowawczo-edukacyjne, w tym m. in. zajęcia z zakresu komunikacji interpersonalnej, rozpoznawania i wyrażania uczuć, tolerancji, agresji, przemocy, konfliktów w grupie i sposobów ich rozwiązywania, radzenia sobie ze stresem, empatii, zajęcia związane z wyborem dalszego kształcenia),
  • opieka nad uczniami objętymi nauczaniem indywidualnym i kształceniem specjalnym,
  • opieka nad uczniami z opiniami dotyczącymi specyficznych trudności w uczeniu się,
  • wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych,
  • współpraca z lokalnymi instytucjami.

marta